Jak i czy uprawiać sport podczas miesiączki?

Jak i czy uprawiać sport podczas miesiączki?

Czasami, nawet po opuszczeniu jednego lub dwóch treningów, trudno jest wrócić do zwykłego harmonogramu. Co możemy powiedzieć, kiedy trzeba zrezygnować z zajęć na prawie tydzień. Niektórym dziewczętom fizycznie trudno jest uprawiać sport w krytyczne dni, podczas gdy inne uważają, że jest to całkowicie szkodliwe. Wspólnie z ekspertami dowiadujemy się, czy tak jest i jak prawidłowo wyregulować obciążenia, aby się nie przepracować.

Czy uprawianie sportu w krytyczne dni jest bezpieczne?

Miesiączka naprawdę nie nakłada ścisłych zakazów na uprawianie sportu. Podczas menstruacji lekka aktywność fizyczna może być korzystna i łagodzić nieprzyjemne objawy. Ale do ćwiczenia należy podchodzić jeszcze ostrożniej niż zwykle. Jeśli nie uprawiasz sportu profesjonalnie, ale trenujesz dla siebie, wystarczy zmniejszyć obciążenie o 25-50%. Zamiast 10 km przebiegnij tylko pięć, zamiast 20 przysiadów zrób 10. I wtedy nie będziesz musiał rezygnować nawet z obciążeń o dużej intensywności, takich jak tabata, trening interwałowy, crossfit i sprint.  Powinno się unikać:

· odwróconych asanów w jodze;
· ćwiczenia na dolną część abs;
· ćwiczenia abs z głową pod nogami;
· mostek pośladkowy;
· leg press.

Jak ćwiczenia wpływają na Twoje samopoczucie podczas menstruacji?

Uprawianie sportu może:
· zmniejszyć bolesny skurcz;
· poprawić funkcjonowanie przewodu pokarmowego;
· przyczynić się do lepszego samopoczucia podczas krwawienia miesiączkowego

Kiedy powinieneś przerwać trening?

Oczywiście każdy organizm jest indywidualny, a krytyczne dni są dla każdego inne. Niektórzy w ogóle nie wykazują żadnych objawów, podczas gdy inni cierpią na silny ból przez kilka dni. W tym przypadku sport schodzi na dalszy plan.  ​​Pomijanie treningu jest uzasadnione, jeśli:
· miesiączka jest bardzo bolesna (silny ból w podbrzuszu i plecach);
· zachodzą zmiany w przebiegu cyklu;·         są nudności i zawroty głowy;
· bardzo silne rozładowanie;
· pojawiają się bóle głowy;
· spadek ciśnienia;
· występuje silne uczucie słabości, senności, zmęczenia.

Previous Jak dobierać komplety biżuterii srebrnej?
Next Bezglutenowa lista produktów naturalnych

Może to Ci się spodoba

Nagrody dla trenerów i zawodników

7 grudnia Prezydent Miasta Chełm Jakub Banaszek wręczył nagrody dla sportowców oraz trenerów prowadzących szkolenie zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe. Nagrody finansowe i rzeczowe otrzymali: Szymon Szymonowicz Katarzyna Krawczyk Mikołaj Miszczuk

Polacy coraz wcześniej rezerwują urlopy narciarskie

Decyzja o rezerwacji zimowego wypoczynku z wyprzedzeniem przekłada się na większy wybór i duże oszczędności. Jeszcze do końca września można zarezerwować urlop narciarski nawet z 35-proc. zniżkami – przekonuje Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Podróże.

Regularne ćwiczenia w ciąży zmniejszają ryzyko cukrzycy ciążowej

Zdaniem ekspertów podczas ciąży nie trzeba rezygnować z gimnastyki, a jedynie ją skorygować i dopasować do danego trymestru. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, na przykład wzmacniającym mięśnie dna miednicy, znacznie poprawia się kondycja organizmu

Frekwencja na meczach Ekstraklasy rośnie o 10 proc. rocznie.

Spotkania polskiej Ekstraklasy przyciągają coraz więcej widzów – wynika z raportu „Piłkarska liga finansowa” Deloitte. Średnia frekwencja na meczu ligowym to 9 tys. kibiców. Większe zainteresowanie przekłada się na wyższe przychody

Tour de Pologne

Dnia 9 sierpnia w naszym regionie miała miejsce wielka sportowa impreza. Mowa tu oczywiście o Tour de Pologne – szosowym wyścigu, będącym jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów kolarskich. Inauguracja 78. edycji rozpoczęła się w Lublinie,

Powiatowe Biegi Niepodległości im. ks. kanonika S. Wawrzyszuka

Szkoła Podstawowa w Żmudzi i Starostwo Powiatowe w Chełmie zapraszają uczniów szkół podstawowych do udziału w XXIV POWIATOWYCH BIEGACH NIEPODLEGŁOŚCI IM. KS. KANONIKA STANISŁAWA WAWRZYSZUKA, które odbędą się 11 czerwca 2021 r. o godz. 8.30 w Wołkowianach nad Zbiornikiem Dębowy Las. DYSTANSE I KATEGORIE WIEKOWE:

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź